FORUM MARI BELAJAR
Selamat datang ke Forum Mari Belajar (MBF)... sila login/daftar... pendaftaran percuma, sangat mudah, sangat cepat & tidak cerewet... ada ruangan yg anda tdk dpt lihat jika tidak login...

Terima kasih atas kunjungan anda...
Ranking Web Pendidikan
Free Ranking System For Malaysian School's Sites and Portals

Klik utk lihat senarai...

ILMU YANG TIDAK TERNILAI... Cgu, ank sy dlm thn 5 dan lmh dlm sub sains.. Sy amat ssh hati krn thn dpn dia pula akan mnduduki upsr. sy mncari2 tips utk sy praktikkn pd ank sy dan di ruangan ini sy temui segalanya.. Ats usaha cgu ini sy mndpt bnyk pengetahuan.. Terima kasih ats usaha cgu semoga diberkati segala ilmu yg dikongsikan brsama... (ummiS 8sept11 12.14am) Klik

Log in

I forgot my password

Who is online?
In total there are 7 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 7 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 436 on Mon Sep 20, 2010 10:16 pm
Latest topics
» Sila perkenalkan diri anda... tp tdk wajiblah...
by Admin Thu Jun 18, 2015 9:54 am

» soalan BM
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:53 pm

» LATIHAN BAHASA MELAYU UPSR
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:49 pm

» pecahan
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:41 pm

» Karangan : GURU SAYA
by 'Ainun Najihah Tue May 19, 2015 3:55 pm

» 14 Perkara Utama Mengenai Fail Meja
by salshark58 Tue May 12, 2015 9:33 am

» SOALAN KBAT
by syrfna Sun Apr 26, 2015 9:08 pm

» Nak atasi subjek yang x pernah lulus !
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:50 pm

» Kawan nk x???
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:48 pm

» WAJIB DAFTAR SEBAGAI AHLI FORUM
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:47 pm

» BARU atau BAHARU
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:41 pm

» talk in english, IF YOU DARE!
by Nuhaaa98 Tue Mar 17, 2015 10:41 pm

» geografi NOTA
by logapriya.murugaiah Sat Nov 29, 2014 7:44 pm

» bahasa melayu
by logapriya.murugaiah Fri Nov 28, 2014 1:06 pm

» bahasa melayu
by logapriya.murugaiah Fri Nov 28, 2014 12:36 pm

» math : Strawberry
by ijibang Wed Nov 26, 2014 1:21 am

» Salam Kenal
by erwinmaya Mon Nov 03, 2014 11:42 am

» English Grammar Exercises
by M.TASHVEENA* Sat Oct 18, 2014 11:16 am

» berkongsi belajar Matematik
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:49 pm

» BAHASA MELAYU
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:40 pm

» Koleksi bank soalan UPSR
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:32 pm

» Sport Day
by M.TASHVEENA* Sat Oct 11, 2014 10:08 pm

» SIMPULAN BAHASA
by M.TASHVEENA* Sun Oct 05, 2014 4:29 pm

» English Grammar Exercises 1
by M.TASHVEENA* Sat Oct 04, 2014 8:52 pm

» Body Mass Index (BMI) @ Index Jisim Badan
by cahaya suci Sun Sep 21, 2014 3:03 pm

FMB Chatbox


NOTIS / IKON MBF
Online English Dictionary
www.educationatlas.com
16731 blu 0
online education degrees
Pengunjung / Visitors


Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Cikgu Edy on Fri Jul 11, 2008 11:45 am

First topic message reminder :

Hi semua... saya cuma mahu berkongsi apa-apa yang patut terutama mengenai kerjaya yang sedang lakukan, sedang usahakan ataupun apa yang kita cita-citakan di masa akan datang.

Mungkin ramai adik2 terutamanya ingin menjadi seseorang pada masa akan datang terutamanya kerjaya-kerja seperti

a. guru
b. doktor
c. jurutera
d. businessman (kontraktor, pekedai, pedagang dan lain-lain)
e. saintis

cuba kita kongsi-kongsikan....

saya akan berkongsi cerita juga nanti..... sementara itu, cuba coretkan sesuatu untuk kita kongsi bersama. Laughing Laughing

_________________mbf...
Be Joyful always...
avatar
Cikgu Edy
Moderator
Moderator

Number of posts : 968
Humor : hiiii hiii . nobody's perfect laa...
Registration date : 08/05/2008

View user profile

Back to top Go down


Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by brenda on Tue Dec 09, 2008 8:25 pm

Yes Kay. Nothing is impossible.


Last edited by brenda on Tue Dec 09, 2008 8:26 pm; edited 1 time in total (Reason for editing : Wrong spelling)
avatar
brenda
MBF Super Senior Member
MBF Super Senior Member

Number of posts : 619
Location : Lahad Datu,Sabah.
Humor : What does the elf's learn in school? Elf-abet!
Registration date : 15/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Faye on Wed Dec 10, 2008 12:38 pm

cikgu edy,
jiwa 'pendidik' tu mcm mana???
avatar
Faye
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 204
Age : 21
Registration date : 25/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Melaine Beeby on Wed Dec 10, 2008 1:54 pm

Hi Faye! Selamat Berkenalan.
avatar
Melaine Beeby
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 17
Registration date : 08/12/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Melaine Beeby on Wed Dec 10, 2008 1:56 pm

Avatar kita dua2 ada sayap!
avatar
Melaine Beeby
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 17
Registration date : 08/12/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Faye on Wed Dec 10, 2008 4:36 pm

yalah....
kita nie Angle....
hahahahahaha Very Happy
avatar
Faye
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 204
Age : 21
Registration date : 25/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Melaine Beeby on Wed Dec 10, 2008 4:44 pm

Awak masih online ke?
avatar
Melaine Beeby
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 17
Registration date : 08/12/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Cikgu Edy on Thu Dec 11, 2008 10:49 am

Faye wrote:cikgu edy,
jiwa 'pendidik' tu mcm mana???

hai faye, jiwa pendidik tu maksudnya dalam hati mempunyai minat yang sungguh-sungguh untuk mendidik/mengajar... dan apabila mahu menjadi seorang yang mengajar, dia haruslah seorang yang pintar, terdidik dan sentiasa mencari sesuatu yang baru untuk diberitahu kepada para pelajarnya.

Pendek kata, jika mahu menjadi pengajar/guru/pensyarah atau sebagainya yang berbentuk mengajar tapi tidak tahu apa yang diajar, bahaya tu...! Oleh itu, jiwa pendidik adalah semangat dan dorongan untuk seseorang itu sentiasa mahu melakukan tugas/cita-citanya dengan baik sehingga ke akhir hayat.

_________________mbf...
Be Joyful always...
avatar
Cikgu Edy
Moderator
Moderator

Number of posts : 968
Humor : hiiii hiii . nobody's perfect laa...
Registration date : 08/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Faye on Sat Dec 13, 2008 6:46 pm

thank q cikgu x... Smile
avatar
Faye
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 204
Age : 21
Registration date : 25/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by mira_96 on Fri Dec 19, 2008 9:58 am

Faye wrote:thank q cikgu x... Smile
faye itu bukan cikgu X,tapi cikgu edy lah...hehe Laughing
avatar
mira_96
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 446
Age : 21
Location : sAnDurKaRn
Humor : n0thing is aNything
Registration date : 25/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by mira_96 on Fri Dec 19, 2008 9:59 am

Cikgu Edy wrote:
mira_96 wrote:klu pensyarah,apa yg kta prlu mhr???

kalau mahu jadi pensyarah... ia memerlukan jiwa "pendidik" dan perlu selalu tingkatkan diri dalam bidang akademik... mi9ra_96 boleh bermula dengan menjadi seorang pelajar yang tekun sehingga dapat masuk universiti dan mendapat keputusan yang baik...
thanks cikgu edy... Embarassed
avatar
mira_96
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 446
Age : 21
Location : sAnDurKaRn
Humor : n0thing is aNything
Registration date : 25/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Cikgu Edy on Fri Dec 19, 2008 10:54 am

mira_96 wrote:
Faye wrote:thank q cikgu x... Smile
faye itu bukan cikgu X,tapi cikgu edy lah...hehe Laughing

ya betul... sedih saya... sebab disangka cikgu X Embarassed Razz Razz Mad

_________________mbf...
Be Joyful always...
avatar
Cikgu Edy
Moderator
Moderator

Number of posts : 968
Humor : hiiii hiii . nobody's perfect laa...
Registration date : 08/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by mira_96 on Fri Dec 19, 2008 12:20 pm

cikgu edy,cikgu X pergi mna siap dgn goodbye lg....klu cikgu X takada sapa kwn sya kerana cikgu X dan Faye adalah satu satunya sahabat saya dlm forum nie... Crying or Very sad Neutral
avatar
mira_96
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 446
Age : 21
Location : sAnDurKaRn
Humor : n0thing is aNything
Registration date : 25/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by KAY on Fri Dec 19, 2008 1:15 pm

HA HA HA.....MIRA,...FORUM UNTUK BERKONGSI PENDAPAT. Wink
avatar
KAY
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 371
Registration date : 16/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Cikgu X on Sat Dec 20, 2008 1:06 pm

mira_96 wrote:cikgu edy, cikgu X pergi mna siap dgn goodbye lg....klu cikgu X takada sapa kwn sya kerana cikgu X dan Faye adalah satu satunya sahabat saya dlm forum nie... Crying or Very sad Neutral
hehehe cikgu x masih dlm forum ini, tdk ke mana2, cuma pindah sekolah sj...
avatar
Cikgu X
Special Rank

Number of posts : 3202
Registration date : 12/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by mira_96 on Sat Dec 20, 2008 8:39 pm

Cikgu X wrote:
mira_96 wrote:cikgu edy, cikgu X pergi mna siap dgn goodbye lg....klu cikgu X takada sapa kwn sya kerana cikgu X dan Faye adalah satu satunya sahabat saya dlm forum nie... Crying or Very sad Neutral
hehehe cikgu x masih dlm forum ini, tdk ke mana2, cuma pindah sekolah sj...
HAHAHAHAHAHAHAHAHA.......... Embarassed
avatar
mira_96
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 446
Age : 21
Location : sAnDurKaRn
Humor : n0thing is aNything
Registration date : 25/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by KAY on Sun Dec 21, 2008 9:05 am

pergi mana pun....boleh berforum.... Smile
avatar
KAY
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 371
Registration date : 16/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by mira_96 on Sun Dec 21, 2008 7:01 pm

KAY wrote:pergi mana pun....boleh berforum.... Smile
BETUL TU SAYA SOTONGGG!!!! Laughing Embarassed
avatar
mira_96
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 446
Age : 21
Location : sAnDurKaRn
Humor : n0thing is aNything
Registration date : 25/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by mira_96 on Sun Dec 21, 2008 7:04 pm

Cikgu X wrote:
mira_96 wrote:cikgu edy, cikgu X pergi mna siap dgn goodbye lg....klu cikgu X takada sapa kwn sya kerana cikgu X dan Faye adalah satu satunya sahabat saya dlm forum nie... Crying or Very sad Neutral
hehehe cikgu x masih dlm forum ini, tdk ke mana2, cuma pindah sekolah sj...
CIKGU PNDH MNA? tak lgi kat st.mary???? Twisted Evil
avatar
mira_96
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 446
Age : 21
Location : sAnDurKaRn
Humor : n0thing is aNything
Registration date : 25/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by jster on Sun May 10, 2009 12:06 pm

simpan bebaik kata-kata ini....

"DIMANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN"
"HENDAK SERIBU DAYA TAK HENDAK SERIBU DALIH"
"HANGAT-HANGAT TAHI AYAM"
"USAHA TANGGA KEJAYAAN"
..... berputus asa, jangan sekali!!!!...
avatar
jster
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 8
Registration date : 10/05/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Cikgu X on Sun May 10, 2009 4:28 pm

betul tu, saya setuju..

_________________mbf...
avatar
Cikgu X
Special Rank

Number of posts : 3202
Registration date : 12/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by shasha_polcey on Sun May 10, 2009 5:40 pm

haha.you guys are funny.

shasha_polcey
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 281
Age : 20
Location : sandakan,sabah.
Registration date : 01/10/2008

View user profile

Back to top Go down

saya bdk f5, skrg ni i keliru nakpilih cita apa utk masa depan

Post by meera on Tue Nov 03, 2009 2:32 pm

Cikgu Edy wrote:Hi semua... saya cuma mahu berkongsi apa-apa yang patut terutama mengenai kerjaya yang sedang lakukan, sedang usahakan ataupun apa yang kita cita-citakan di masa akan datang.

Mungkin ramai adik2 terutamanya ingin menjadi seseorang pada masa akan datang terutamanya kerjaya-kerja seperti

a. guru
b. doktor
c. jurutera
d. businessman (kontraktor, pekedai, pedagang dan lain-lain)
e. saintis

cuba kita kongsi-kongsikan....

saya akan berkongsi cerita juga nanti..... sementara itu, cuba coretkan sesuatu untuk kita kongsi bersama. Laughing Laughing

meera
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 2
Registration date : 03/11/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by meera on Tue Nov 03, 2009 2:34 pm

sy tak paham nak coretkan apa

meera
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 2
Registration date : 03/11/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Cikgu X on Tue Nov 03, 2009 7:03 pm

cerita ttg kerjaya, pekerjaan, cita2... dan bgmana utk mencapainya...

_________________mbf...
avatar
Cikgu X
Special Rank

Number of posts : 3202
Registration date : 12/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by azhari a on Thu Nov 05, 2009 10:02 pm

cikgu x,usahawan sama jugak ke dgan businessman What a Face

azhari a
MBF Junior Member
MBF Junior Member

Number of posts : 21
Age : 22
Registration date : 04/11/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Kerjaya, Pekerjaan, apa yang kita perlu tahu.. & bolehkah cita-cita itu dicapai?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum