FORUM MARI BELAJAR
Selamat datang ke Forum Mari Belajar (MBF)... sila login/daftar... pendaftaran percuma, sangat mudah, sangat cepat & tidak cerewet... ada ruangan yg anda tdk dpt lihat jika tidak login...

Terima kasih atas kunjungan anda...
Ranking Web Pendidikan
Free Ranking System For Malaysian School's Sites and Portals

Klik utk lihat senarai...

ILMU YANG TIDAK TERNILAI... Cgu, ank sy dlm thn 5 dan lmh dlm sub sains.. Sy amat ssh hati krn thn dpn dia pula akan mnduduki upsr. sy mncari2 tips utk sy praktikkn pd ank sy dan di ruangan ini sy temui segalanya.. Ats usaha cgu ini sy mndpt bnyk pengetahuan.. Terima kasih ats usaha cgu semoga diberkati segala ilmu yg dikongsikan brsama... (ummiS 8sept11 12.14am) Klik

Log in

I forgot my password

Who is online?
In total there are 9 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 9 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 436 on Mon Sep 20, 2010 10:16 pm
Latest topics
» Sila perkenalkan diri anda... tp tdk wajiblah...
by Admin Thu Jun 18, 2015 9:54 am

» soalan BM
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:53 pm

» LATIHAN BAHASA MELAYU UPSR
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:49 pm

» pecahan
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:41 pm

» Karangan : GURU SAYA
by 'Ainun Najihah Tue May 19, 2015 3:55 pm

» 14 Perkara Utama Mengenai Fail Meja
by salshark58 Tue May 12, 2015 9:33 am

» SOALAN KBAT
by syrfna Sun Apr 26, 2015 9:08 pm

» Nak atasi subjek yang x pernah lulus !
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:50 pm

» Kawan nk x???
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:48 pm

» WAJIB DAFTAR SEBAGAI AHLI FORUM
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:47 pm

» BARU atau BAHARU
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:41 pm

» talk in english, IF YOU DARE!
by Nuhaaa98 Tue Mar 17, 2015 10:41 pm

» geografi NOTA
by logapriya.murugaiah Sat Nov 29, 2014 7:44 pm

» bahasa melayu
by logapriya.murugaiah Fri Nov 28, 2014 1:06 pm

» bahasa melayu
by logapriya.murugaiah Fri Nov 28, 2014 12:36 pm

» math : Strawberry
by ijibang Wed Nov 26, 2014 1:21 am

» Salam Kenal
by erwinmaya Mon Nov 03, 2014 11:42 am

» English Grammar Exercises
by M.TASHVEENA* Sat Oct 18, 2014 11:16 am

» berkongsi belajar Matematik
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:49 pm

» BAHASA MELAYU
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:40 pm

» Koleksi bank soalan UPSR
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:32 pm

» Sport Day
by M.TASHVEENA* Sat Oct 11, 2014 10:08 pm

» SIMPULAN BAHASA
by M.TASHVEENA* Sun Oct 05, 2014 4:29 pm

» English Grammar Exercises 1
by M.TASHVEENA* Sat Oct 04, 2014 8:52 pm

» Body Mass Index (BMI) @ Index Jisim Badan
by cahaya suci Sun Sep 21, 2014 3:03 pm

FMB Chatbox


NOTIS / IKON MBF
Online English Dictionary
www.educationatlas.com
16731 blu 0
online education degrees
Pengunjung / Visitors


Karangan yang anda cipta

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Karangan yang anda cipta

Post by brenda on Sun Sep 14, 2008 4:58 pm

Di topik ini,kamu boleh cipta karangan anda sendiri.Kreatif sikit..... Cool
avatar
brenda
MBF Super Senior Member
MBF Super Senior Member

Number of posts : 619
Location : Lahad Datu,Sabah.
Humor : What does the elf's learn in school? Elf-abet!
Registration date : 15/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by brenda on Sun Sep 14, 2008 5:07 pm

SEBIJI BUAH BERAMBUT

Di sebuah hutan,tinggal dua orang kawan bernama Monti dan Rangkak.Suatu hari ketika Rangkak berjalan-jalan,dia terlanggar sebuah pokok.Dia mendongak ke atas.Dia ternampak buah yang berambut dan berwarna merah.Dia hendak rasa buah itu.Dia meminta tolong daripada Monti supaya tolong ambilkan buah itu.Monti janji akan ambilkan buah itu....
avatar
brenda
MBF Super Senior Member
MBF Super Senior Member

Number of posts : 619
Location : Lahad Datu,Sabah.
Humor : What does the elf's learn in school? Elf-abet!
Registration date : 15/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by brenda on Sun Sep 14, 2008 5:09 pm

Nanti saya sambung balik...... Twisted Evil scratch
avatar
brenda
MBF Super Senior Member
MBF Super Senior Member

Number of posts : 619
Location : Lahad Datu,Sabah.
Humor : What does the elf's learn in school? Elf-abet!
Registration date : 15/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by brenda on Wed Sep 17, 2008 8:58 am

Ketika Monti di atas pokok,dia pun merasa buah itu.Dia merasa buah itu sungguh manis dan enak.Dia pun mula bersikap tamak.Dia membuang biji buah itu ke arah rangkak,sahabatnya.Tetapi,biji buah itu tidak terkena Rangkak,malah terkena sarang lebah.Lebah ternampak Monti yang membuang biji buah itu.'Serang Monti!'.Monti pun diserang oleh lebah-lebah itu.Sampai Lebah itu puas,baru mereka meninggalkan Monti.Monti berjanji tidak akan bersikap tamak lagi.
avatar
brenda
MBF Super Senior Member
MBF Super Senior Member

Number of posts : 619
Location : Lahad Datu,Sabah.
Humor : What does the elf's learn in school? Elf-abet!
Registration date : 15/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by brenda on Wed Sep 17, 2008 8:59 am

Tolong cek karangan saya Cikgu Jasmin. Smile
avatar
brenda
MBF Super Senior Member
MBF Super Senior Member

Number of posts : 619
Location : Lahad Datu,Sabah.
Humor : What does the elf's learn in school? Elf-abet!
Registration date : 15/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by amanda on Sat Sep 27, 2008 3:57 pm

brenda wrote:Ketika Monti di atas pokok,dia pun merasa buah itu.Dia merasa buah itu sungguh manis dan enak.Dia pun mula bersikap tamak.Dia membuang biji buah itu ke arah rangkak,sahabatnya.Tetapi,biji buah itu tidak terkena Rangkak,malah terkena sarang lebah.Lebah ternampak Monti yang membuang biji buah itu.'Serang Monti!'.Monti pun diserang oleh lebah-lebah itu.Sampai Lebah itu puas,baru mereka meninggalkan Monti.Monti berjanji tidak akan bersikap tamak lagi.
Padan muka Monti... Twisted Evil
avatar
amanda
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 313
Location : lahad datu, sabah
Humor : pada satu hari, kebun buah pak mat terbakar. apakah buah yang terselamat dari kebakaran itu?
Registration date : 15/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by Geofrey on Tue Oct 14, 2008 10:06 am

haha... siapa suruh tamak... apatah lagi kalau kawan... kawan mesti membantu kawan...
avatar
Geofrey
MBF Regular Member
MBF Regular Member

Number of posts : 166
Age : 23
Location : perlis
Humor : regreting the past is useless..
Registration date : 09/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by Geofrey on Tue Oct 14, 2008 11:00 am

saya ada satu cerita...

cerita ini bermula dengan dua hantu, hantu-hantu ini bertembung di suatu tempat. Satu daripada hantu ini asyik-asyik saja memegang jantung kerana kesakitan. hantu yang satu lagi asyik saja bergegar kesejukan... hantu yang bergegar itu menanya hantu yang satu lagi "bagaimana cara kamu meninggal dunia?", hantu yang satu lagi menjawab "saya diserang sakit jantung ketika manusia dahulu.", hantu yang satu lagi terus bertanya "bagaimana boleh terkena serangan jantung" hantu yang satu lagi dengan sedih menjawab," begini ceritanya, dulu ketika saya masih lagi manusia, saya mempunyai isteri yang cantik. oleh sebab itu, saya berusaha encari pendapatan untuk kami. suatu hari jiran saya memberitahu saya bahawa isteri saya sering membawa seorang lelaki masuk ke rumah saya. saya tidak percaya pada mulanya, jadi saya pun intailah isteri saya suatu pagi. sekarang saya percaya kata-kata jiran saya. isteri saya benar-benar membawa seorang lelaki masuk." hantu yang satu yang sedang mendengar cerita hantu yang lagi satu itu dengan penuh ketakutan....
avatar
Geofrey
MBF Regular Member
MBF Regular Member

Number of posts : 166
Age : 23
Location : perlis
Humor : regreting the past is useless..
Registration date : 09/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by Geofrey on Tue Oct 14, 2008 11:07 am

hantu yang sakit jantung itu menyambung ceritanya " saya dengan perasaan marah saya, masuk ke rumah dan terus marah kepada isteri saya. MANA LELAKI YANG KAMU BAWA MASUK TADI!!!!! tetapi isteri saya menjawab, tiada lah bang... saya tidak percaya kata-kata dia. saya melihat keluar pintu masih ada lagi kasutnya. marahnya saya. saya mencari lelaki itu di seluruh kawasan rumah masih belum jumpa. saya lihat kembali ke luar pintu, masih terdapat kasutnya. marahnya saya kerana tidak menjumpai lelaki sehingga lah saya kena sakit jantung. begitulah ceritanya. Kamu?" . hantu yang satu menjawab, saya meminta maaf kepada awak. saya adalah lelaki yang kamu car itu. saya bersorok di dalam peti sejuk sampai mati.... Razz Razz
avatar
Geofrey
MBF Regular Member
MBF Regular Member

Number of posts : 166
Age : 23
Location : perlis
Humor : regreting the past is useless..
Registration date : 09/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by Geofrey on Tue Oct 14, 2008 11:08 am

hahahahahaha... bagaimana dengan cerita saya??
avatar
Geofrey
MBF Regular Member
MBF Regular Member

Number of posts : 166
Age : 23
Location : perlis
Humor : regreting the past is useless..
Registration date : 09/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by Geofrey on Tue Oct 14, 2008 11:10 am

klu mahu dengar lagi cerita, PM saja saya... Sleep
avatar
Geofrey
MBF Regular Member
MBF Regular Member

Number of posts : 166
Age : 23
Location : perlis
Humor : regreting the past is useless..
Registration date : 09/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by brenda on Mon Oct 27, 2008 3:39 pm

Lucunye cerita awak! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing lol! lol! Aduh sakit perutku ketawa!Saya mau dengar lagi cerita lain.Boleh tak?...Mmm...Ha ha ha.. Terbayang2 cerita kau yg tadi...
avatar
brenda
MBF Super Senior Member
MBF Super Senior Member

Number of posts : 619
Location : Lahad Datu,Sabah.
Humor : What does the elf's learn in school? Elf-abet!
Registration date : 15/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by ooinaru on Wed Oct 29, 2008 9:36 am

ceriat kamu sungguh menarik, tahniah... teruskan...
avatar
ooinaru
MBF Member (A)
MBF Member (A)

Number of posts : 104
Registration date : 05/08/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by amanda on Tue Nov 04, 2008 4:50 pm

Padan muka hantu yg kedua. Isterinya tu pun ***** sangat!! Evil or Very Mad Exclamation
avatar
amanda
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 313
Location : lahad datu, sabah
Humor : pada satu hari, kebun buah pak mat terbakar. apakah buah yang terselamat dari kebakaran itu?
Registration date : 15/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by mira_96 on Wed Jan 07, 2009 4:18 pm

amanda wrote:Padan muka hantu yg kedua. Isterinya tu pun ***** sangat!! Evil or Very Mad Exclamation
hahahahaha...... Laughing Laughing Laughing
avatar
mira_96
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 446
Age : 21
Location : sAnDurKaRn
Humor : n0thing is aNything
Registration date : 25/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by angeline98 on Wed Mar 18, 2009 9:44 am

memang lucu karangan kamu Razz

angeline98
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 3
Age : 19
Location : malaysia
Registration date : 18/03/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by angeline98 on Wed Mar 18, 2009 9:54 am

pada suatu hari,azal seorang budak kecil nak tengok wayang.dia ajak kawan dia tapi kawan dia tak nak pergi.jjadi dia pergi seorang.sampai di sana,dia beli tiket tetapi harganya rm10.dia cuma ada rm5.jadi dia cakap:'' kak, saya bagi kak rm5 tapi saya masuk ke dalam tengok dengansatu mata saja...ok.akhirnya,kak tersebut bagi dia masuk ke dalam tengok wayang dengan satu mata sahaja.. Shocked

macam mana boleh tak cerita saya...... Question

angeline98
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 3
Age : 19
Location : malaysia
Registration date : 18/03/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by Cikgu X on Wed Mar 18, 2009 10:37 am

hehe lucu juga... baik, cuba tulis semula menggunakan huruf besar/kecil, tanda2 bacaan yg betul dan sebagainya supaya sambil kita berkongsi cerita, kita juga dpt belajar. Bolehkan...
avatar
Cikgu X
Special Rank

Number of posts : 3202
Registration date : 12/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by mudin on Sun May 03, 2009 11:19 am

cerita yang lucu pirat
avatar
mudin
MBF Junior Member
MBF Junior Member

Number of posts : 28
Registration date : 26/04/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by shasha_polcey on Tue May 05, 2009 6:02 pm

Like a Star @ heaven wakaka!!gila..gila.. lol! Like a Star @ heaven

shasha_polcey
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 281
Age : 20
Location : sandakan,sabah.
Registration date : 01/10/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by kahwah on Thu May 07, 2009 10:34 pm

halow ! ! !

kahwah
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 1
Registration date : 07/05/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by Nica97 on Fri Jul 10, 2009 7:32 pm

hohohoh....lawak tul lah cerita ko ne!!!^_^ Razz

Nica97
MBF Junior Member
MBF Junior Member

Number of posts : 25
Age : 20
Location : Tamparuli, Sabah.
Registration date : 07/07/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by pinkyviolet_girl on Wed Aug 26, 2009 2:44 pm

hahahahahahahahhahaaaaaaaahhhhhhhhhhhaaaa..... Shocked Shocked Laughing
Very Happy Very Happy
lucunya... cheers cheers cheers

pinkyviolet_girl
MBF Junior Member
MBF Junior Member

Number of posts : 25
Registration date : 24/08/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by syahizzat 5A on Fri Feb 19, 2010 8:19 pm

[quote="brenda"]SEBIJI BUAH BERAMBUT

Di sebuah hutan,tinggal dua orang kawan bernama Monti dan Rangkak.Suatu hari ketika Rangkak berjalan-jalan,dia terlanggar sebuah pokok.Dia mendongak ke atas.Dia ternampak buah yang berambut dan berwarna merah.Dia hendak rasa buah itu.Dia meminta tolong daripada Monti supaya tolong ambilkan buah itu.Monti janji akan ambilkan buah itu.
Rupa-rupanya Monti tidak akan megambil buah itu kerana dia malas nak ambil buah itu.Dia menyuruh Rangkak untuk megambil sendiri dan dia berkata"Ha ha ha ha budak Rangkak yang gemuk Ha ha ha".

TAMAT

syahizzat 5A
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 3
Registration date : 19/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by nur alwani on Fri Feb 19, 2010 9:54 pm

brenda wrote:Di topik ini,kamu boleh cipta karangan anda sendiri.Kreatif sikit..... Cool


nak wat karangan pasal apa ek. banyak benda pelik dah masuk kat otak ni. karang tak pasal2 masuk wad jugak
avatar
nur alwani
Moderator
Moderator

Number of posts : 136
Age : 27
Location : malaysia
Humor : JANGAN LETAKKAN KEESAAN ALLAH DI DALAM AKAL FIKIRAN KITA. SETINGGI-TINGGI ILMU DUNIA INI YANG MAMPU KITA KECAPI HANYALAH UMPAMA SETITIS AIR DI LAUTAN
Registration date : 17/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Karangan yang anda cipta

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum