FORUM MARI BELAJAR
Selamat datang ke Forum Mari Belajar (MBF)... sila login/daftar... pendaftaran percuma, sangat mudah, sangat cepat & tidak cerewet... ada ruangan yg anda tdk dpt lihat jika tidak login...

Terima kasih atas kunjungan anda...
Ranking Web Pendidikan
Free Ranking System For Malaysian School's Sites and Portals

Klik utk lihat senarai...

ILMU YANG TIDAK TERNILAI... Cgu, ank sy dlm thn 5 dan lmh dlm sub sains.. Sy amat ssh hati krn thn dpn dia pula akan mnduduki upsr. sy mncari2 tips utk sy praktikkn pd ank sy dan di ruangan ini sy temui segalanya.. Ats usaha cgu ini sy mndpt bnyk pengetahuan.. Terima kasih ats usaha cgu semoga diberkati segala ilmu yg dikongsikan brsama... (ummiS 8sept11 12.14am) Klik

Log in

I forgot my password

Who is online?
In total there are 11 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 11 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 436 on Mon Sep 20, 2010 10:16 pm
Latest topics
» Sila perkenalkan diri anda... tp tdk wajiblah...
by Admin Thu Jun 18, 2015 9:54 am

» soalan BM
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:53 pm

» LATIHAN BAHASA MELAYU UPSR
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:49 pm

» pecahan
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:41 pm

» Karangan : GURU SAYA
by 'Ainun Najihah Tue May 19, 2015 3:55 pm

» 14 Perkara Utama Mengenai Fail Meja
by salshark58 Tue May 12, 2015 9:33 am

» SOALAN KBAT
by syrfna Sun Apr 26, 2015 9:08 pm

» Nak atasi subjek yang x pernah lulus !
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:50 pm

» Kawan nk x???
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:48 pm

» WAJIB DAFTAR SEBAGAI AHLI FORUM
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:47 pm

» BARU atau BAHARU
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:41 pm

» talk in english, IF YOU DARE!
by Nuhaaa98 Tue Mar 17, 2015 10:41 pm

» geografi NOTA
by logapriya.murugaiah Sat Nov 29, 2014 7:44 pm

» bahasa melayu
by logapriya.murugaiah Fri Nov 28, 2014 1:06 pm

» bahasa melayu
by logapriya.murugaiah Fri Nov 28, 2014 12:36 pm

» math : Strawberry
by ijibang Wed Nov 26, 2014 1:21 am

» Salam Kenal
by erwinmaya Mon Nov 03, 2014 11:42 am

» English Grammar Exercises
by M.TASHVEENA* Sat Oct 18, 2014 11:16 am

» berkongsi belajar Matematik
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:49 pm

» BAHASA MELAYU
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:40 pm

» Koleksi bank soalan UPSR
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:32 pm

» Sport Day
by M.TASHVEENA* Sat Oct 11, 2014 10:08 pm

» SIMPULAN BAHASA
by M.TASHVEENA* Sun Oct 05, 2014 4:29 pm

» English Grammar Exercises 1
by M.TASHVEENA* Sat Oct 04, 2014 8:52 pm

» Body Mass Index (BMI) @ Index Jisim Badan
by cahaya suci Sun Sep 21, 2014 3:03 pm

FMB Chatbox


NOTIS / IKON MBF
Online English Dictionary
www.educationatlas.com
16731 blu 0
online education degrees
Pengunjung / Visitors


Nasihat dan tauladan=Seorang tua dan anak nya menunggang keldai masuk ke sebuah kampung

View previous topic View next topic Go down

Nasihat dan tauladan=Seorang tua dan anak nya menunggang keldai masuk ke sebuah kampung

Post by azri08 on Wed Jan 07, 2009 3:57 pm

Salam,nak cerita sikit tentang seorang tua dan anaknya menunggang keldai masuk ke sebuah kampung.
Ayah:Nak kenapa kau tak tunggang keldai tu?
Anak:Tak nak ayah nanti sakit badan nya.
Tiba di kampung ke2(orang-orang kg2 hairan dan pelek melihat gelagat kedua beranak ni)
Ayah:Nak,kaki ayah sakit eloklah ayah tunggang keldai ni.ye.(Ayahnya pun naiklah sampai ke kampung3)
Anak:Naiklah ayah,ayah pun dah penat.
Tiba di kampung 3
Anak:Ayah saya dah tak tahan lah,penat sangat ni.Biar saya naik pula.
Ayah:Naiklah nak,kesian ayah tengok kau.(Orang=orang kg3 menggelengkan kepala melihat gelagat kedua-dua beranak ni)
Sampai kg4..orang-orang kg4 lagi rasa pelik bahawa kedua-dua ayah dan anak naikki keldai itu dan separuh pengsan dan lemah binatang itu.
Sampai kg5 lagi pelik hairan suspicious ajaib kerna mereka ayah dan anak mendukung keldai itu.
KESIMPULANNYA:Kita haruslah ada pendirian kita tanpa perlu ada rasa takut dan gentar apabila kita berpijak di bumi yang nyata,tanpa perlu peduli kata orang selagi kita berbuat baik dan betul..mungkin sesetengah orang tidak menyukai kita,adalah LUMRAH hidup manusia,Bukan boleh tengok manusia senang.
Itulah anak-anak dan pelajar-pelajar ini adalah nasihat dari pakcik yang tiada apa yang nak diturunkan.IBARAT PEPATAH ADA BERKATA TUNDUK PADI KERNA ISINYA,TINGGI LALANG KERNA BONGKAKNYA.Wasalam.
study study study study study

azri08
MBF Member (A)
MBF Member (A)

Number of posts : 141
Age : 53
Location : sepang,bandar baru salak tinggi
Registration date : 19/12/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Nasihat dan tauladan=Seorang tua dan anak nya menunggang keldai masuk ke sebuah kampung

Post by mira_96 on Wed Jan 07, 2009 4:01 pm

azri08 wrote:Salam,nak cerita sikit tentang seorang tua dan anaknya menunggang keldai masuk ke sebuah kampung.
Ayah:Nak kenapa kau tak tunggang keldai tu?
Anak:Tak nak ayah nanti sakit badan nya.
Tiba di kampung ke2(orang-orang kg2 hairan dan pelek melihat gelagat kedua beranak ni)
Ayah:Nak,kaki ayah sakit eloklah ayah tunggang keldai ni.ye.(Ayahnya pun naiklah sampai ke kampung3)
Anak:Naiklah ayah,ayah pun dah penat.
Tiba di kampung 3
Anak:Ayah saya dah tak tahan lah,penat sangat ni.Biar saya naik pula.
Ayah:Naiklah nak,kesian ayah tengok kau.(Orang=orang kg3 menggelengkan kepala melihat gelagat kedua-dua beranak ni)
Sampai kg4..orang-orang kg4 lagi rasa pelik bahawa kedua-dua ayah dan anak naikki keldai itu dan separuh pengsan dan lemah binatang itu.
Sampai kg5 lagi pelik hairan suspicious ajaib kerna mereka ayah dan anak mendukung keldai itu.




sori...sya tak fhm cerita kmu...stu pun tak fhm... Crying or Very sad No
KESIMPULANNYA:Kita haruslah ada pendirian kita tanpa perlu ada rasa takut dan gentar apabila kita berpijak di bumi yang nyata,tanpa perlu peduli kata orang selagi kita berbuat baik dan betul..mungkin sesetengah orang tidak menyukai kita,adalah LUMRAH hidup manusia,Bukan boleh tengok manusia senang.
Itulah anak-anak dan pelajar-pelajar ini adalah nasihat dari pakcik yang tiada apa yang nak diturunkan.IBARAT PEPATAH ADA BERKATA TUNDUK PADI KERNA ISINYA,TINGGI LALANG KERNA BONGKAKNYA.Wasalam.
study study study study study

mira_96
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 446
Age : 20
Location : sAnDurKaRn
Humor : n0thing is aNything
Registration date : 25/11/2008

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum