FORUM MARI BELAJAR
Selamat datang ke Forum Mari Belajar (MBF)... sila login/daftar... pendaftaran percuma, sangat mudah, sangat cepat & tidak cerewet... ada ruangan yg anda tdk dpt lihat jika tidak login...

Terima kasih atas kunjungan anda...
Ranking Web Pendidikan
Free Ranking System For Malaysian School's Sites and Portals

Klik utk lihat senarai...

ILMU YANG TIDAK TERNILAI... Cgu, ank sy dlm thn 5 dan lmh dlm sub sains.. Sy amat ssh hati krn thn dpn dia pula akan mnduduki upsr. sy mncari2 tips utk sy praktikkn pd ank sy dan di ruangan ini sy temui segalanya.. Ats usaha cgu ini sy mndpt bnyk pengetahuan.. Terima kasih ats usaha cgu semoga diberkati segala ilmu yg dikongsikan brsama... (ummiS 8sept11 12.14am) Klik

Log in

I forgot my password

Who is online?
In total there are 15 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 15 Guests

None

[ View the whole list ]


Most users ever online was 436 on Mon Sep 20, 2010 10:16 pm
Latest topics
» Sila perkenalkan diri anda... tp tdk wajiblah...
by Admin Thu Jun 18, 2015 9:54 am

» soalan BM
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:53 pm

» LATIHAN BAHASA MELAYU UPSR
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:49 pm

» pecahan
by daniya2003 Sat May 23, 2015 8:41 pm

» Karangan : GURU SAYA
by 'Ainun Najihah Tue May 19, 2015 3:55 pm

» 14 Perkara Utama Mengenai Fail Meja
by salshark58 Tue May 12, 2015 9:33 am

» SOALAN KBAT
by syrfna Sun Apr 26, 2015 9:08 pm

» Nak atasi subjek yang x pernah lulus !
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:50 pm

» Kawan nk x???
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:48 pm

» WAJIB DAFTAR SEBAGAI AHLI FORUM
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:47 pm

» BARU atau BAHARU
by Admin Mon Apr 06, 2015 7:41 pm

» talk in english, IF YOU DARE!
by Nuhaaa98 Tue Mar 17, 2015 10:41 pm

» geografi NOTA
by logapriya.murugaiah Sat Nov 29, 2014 7:44 pm

» bahasa melayu
by logapriya.murugaiah Fri Nov 28, 2014 1:06 pm

» bahasa melayu
by logapriya.murugaiah Fri Nov 28, 2014 12:36 pm

» math : Strawberry
by ijibang Wed Nov 26, 2014 1:21 am

» Salam Kenal
by erwinmaya Mon Nov 03, 2014 11:42 am

» English Grammar Exercises
by M.TASHVEENA* Sat Oct 18, 2014 11:16 am

» berkongsi belajar Matematik
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:49 pm

» BAHASA MELAYU
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:40 pm

» Koleksi bank soalan UPSR
by M.TASHVEENA* Sun Oct 12, 2014 8:32 pm

» Sport Day
by M.TASHVEENA* Sat Oct 11, 2014 10:08 pm

» SIMPULAN BAHASA
by M.TASHVEENA* Sun Oct 05, 2014 4:29 pm

» English Grammar Exercises 1
by M.TASHVEENA* Sat Oct 04, 2014 8:52 pm

» Body Mass Index (BMI) @ Index Jisim Badan
by cahaya suci Sun Sep 21, 2014 3:03 pm

FMB Chatbox


NOTIS / IKON MBF
Online English Dictionary
www.educationatlas.com
16731 blu 0
online education degrees
Pengunjung / Visitors


cukgu terlalu memaksa belajar

View previous topic View next topic Go down

cukgu terlalu memaksa belajar

Post by hilmi_06_06 on Sun Oct 18, 2009 10:08 pm

sye selalu dipaksa cikgu belajar tapi, asyik kena marah sye dan kawan baik sye agak bengang No
avatar
hilmi_06_06
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 7
Location : kulim,kedah
Humor : berusaha dalam pelajaran dan dunia games
Registration date : 18/10/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by Cikgu X on Sun Oct 18, 2009 10:12 pm

takpa tu hilmi... guru2 bukan marah membabi buta... guru2 ni sdh melalui kehidupan yg betul2 memerlukan setiap individu belajar... jd bila menegur, marah, paksa utk belajar tu, bermakna guru2 betul2 serius nak murid2 belajar supaya masa depan tdk tergadai... jd jgn ambil hati... bengang boleh tp jgn sampai benci & tak minat belajar bila bersama guru tersebut dlm kelas... lain kali bila hilmi jd guru (kalau minatlah), barulah adik hilmi tau bgmana perasaan guru ketika bersama murid2...

_________________mbf...
avatar
Cikgu X
Special Rank

Number of posts : 3202
Registration date : 12/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by hilmi_06_06 on Sun Oct 18, 2009 10:15 pm

terima kasih cikgu x
avatar
hilmi_06_06
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 7
Location : kulim,kedah
Humor : berusaha dalam pelajaran dan dunia games
Registration date : 18/10/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by azrin on Mon Oct 19, 2009 10:33 am

cikgu paksa kita belajar bukan sebab apa dia cuma mahu kita berjaya dalam kehidupan Very Happy
avatar
azrin
MBF Regular Member
MBF Regular Member

Number of posts : 166
Age : 21
Location : bongawan,sabah
Humor : What The??
Registration date : 29/07/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by Cikgu X on Mon Oct 19, 2009 11:37 am

ya, niat guru2 adalah baik... mahu semua murid berjaya dlm pelajaran...

_________________mbf...
avatar
Cikgu X
Special Rank

Number of posts : 3202
Registration date : 12/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by princessaina on Mon Oct 19, 2009 1:00 pm

kalau nak paksa pun ada lah batasnya
kalau terlalu memaksa ,
silap-silap hari bulan boleh masuk hospital tanjung
rambutan......

siapa yang susah...... Mad Mad

princessaina
MBF Member (C)
MBF Member (C)

Number of posts : 56
Age : 19
Location : kondo rakyat pantai dalam
Registration date : 08/08/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by azrin on Mon Oct 19, 2009 1:07 pm

ish,ish,ish tapi cuba dekati cikgu itu dengan mendalam pasti tahu apa niatnya
avatar
azrin
MBF Regular Member
MBF Regular Member

Number of posts : 166
Age : 21
Location : bongawan,sabah
Humor : What The??
Registration date : 29/07/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by ira the best on Tue Oct 20, 2009 6:31 pm

takpa tu hilmi... guru2 bukan marah membabi buta... guru2 ni sdh melalui kehidupan yg betul2 memerlukan setiap individu belajar... jd bila menegur, marah, paksa utk belajar tu, bermakna guru2 betul2 serius nak murid2 belajar supaya masa depan tdk tergadai... jd jgn ambil hati... bengang boleh tp jgn sampai benci & tak minat belajar bila bersama guru tersebut dlm kelas... lain kali bila hilmi jd guru (kalau minatlah), barulah adik hilmi tau bgmana perasaan guru ketika bersama murid2...

betul tu cikgu x...cikgu marah kita sebab mereka hendak kita pandai.... Very Happy lol! study betul tak cikgu x
avatar
ira the best
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 203
Age : 19
Location : pantai dalam
Humor : gIrL iS gOoD ThAn BoY...
Registration date : 20/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by Cikgu X on Tue Oct 20, 2009 6:50 pm

ya betul... jarang ada guru yg marah tanpa sebab...

_________________mbf...
avatar
Cikgu X
Special Rank

Number of posts : 3202
Registration date : 12/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by azrin on Wed Oct 21, 2009 11:26 am

betul-betul tu
avatar
azrin
MBF Regular Member
MBF Regular Member

Number of posts : 166
Age : 21
Location : bongawan,sabah
Humor : What The??
Registration date : 29/07/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by ira the best on Thu Oct 22, 2009 12:56 am

betul tu cikgu x!!!!
avatar
ira the best
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 203
Age : 19
Location : pantai dalam
Humor : gIrL iS gOoD ThAn BoY...
Registration date : 20/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by brenda on Thu Oct 22, 2009 7:02 pm

Betul tu!
avatar
brenda
MBF Super Senior Member
MBF Super Senior Member

Number of posts : 619
Location : Lahad Datu,Sabah.
Humor : What does the elf's learn in school? Elf-abet!
Registration date : 15/05/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by ira the best on Fri Oct 23, 2009 11:04 pm

cikgu yang jarang x semesti yer diay x sayang kita....atau kita yang buat dia marah sebab tu dia jarang......betul tak cikgu x
avatar
ira the best
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 203
Age : 19
Location : pantai dalam
Humor : gIrL iS gOoD ThAn BoY...
Registration date : 20/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by Cikgu X on Fri Oct 23, 2009 11:28 pm

ya betul... guru2 manusia biasa jugak... boleh marah juga... cuma kalau boleh, jgn buatkan guru marahlah ya...

_________________mbf...
avatar
Cikgu X
Special Rank

Number of posts : 3202
Registration date : 12/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by ira the best on Fri Oct 23, 2009 11:40 pm

betul ti cikgu x....
avatar
ira the best
MBF Senior Member
MBF Senior Member

Number of posts : 203
Age : 19
Location : pantai dalam
Humor : gIrL iS gOoD ThAn BoY...
Registration date : 20/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by cg kimi on Sun Feb 07, 2010 2:21 am

princessaina wrote:kalau nak paksa pun ada lah batasnya
kalau terlalu memaksa ,
silap-silap hari bulan boleh masuk hospital tanjung
rambutan......

siapa yang susah...... Mad Mad

adik mungkin seorang yang pandai di dalam kelas... atau ibubapa adik juga mungkin berpendidikan tinggi... mungkin adik dah terbiasa di beri dorongan di rumah bagaimana untuk belajar dengan cemerlang.... atau mungkin ibu bapa adik banyak meluangkan masa dan kos untuk menghantar adik ke pusat tuisyen yang terkenal.... atau mungkin adik terlalu ingin perhatian guru disekolah sedangkan hakikat guru tersebut terlalu sibuk sehingga terlupa memberi perhatian pada adik.... adik mungkin seorang yang dikenali ramai kawan2 di dalam komuniti sekolah atau memegang jawatan tertinggi didalam sekolah hingga adik cpt bosan pada ajaran guru kerana adik merasakan adik sudah pandai daripada rakan2.. atau adik terlalu memandang rendah pada seseorang guru.

adik....
adik mungkin mempunyai cita2 yang melangit untuk digapai....
mungkin adik lupa dibangku sekolah rendah ini lah asas untuk adik kenal pada kehidupan.... di sinilah adik akan mengenal rakan dan guru... di sini lah adik akan mengenal guru yang baik.. guru yang garang... guru yang tegas.... hakikat sebenar yang perlu adik faham, di bangku sekolah inilah kita perlu akur pada guru.... tanpanya guru kita tidak akan ke mana2 nanti.....

adik....
sekolah rendah bukan tempat untuk kita menonjol kematangan kita bertindak.
kerana ketika ini kita masih naif untuk mengenal sesuatu....
adik kena akui adik masih naif untuk bertindak sendiri....
guru itu dewasa dengan masa yang dilaluinya...
sedangkan adik ibarat rebung di celah perdu buluh yang keras.....

adik...
satu masa kelak...
ketika usia matang adik mula tumbuh...
adik akan tahu betapa perit seorang guru itu...
pada usia matang adik itu...
pelihara diri adik dengan ilmu guru itu...
supaya kelak nanti adik tidak menyesal.....


cikgu kimi. anak seorang guru... menuntun masa dengan kepayahan.... secalit ilmu peninggalan guru adalah azimat.... walaupun dulu pernah dihukum guru.... kini kembali menjadi guru... memudik ke hulu mencari tinggalan lalu.... hampa hati... masa yang berlalu takkan mungkin ku gapai kembali.... yang ada di depan kutempuh jua....

cg kimi
MBF Junior Member
MBF Junior Member

Number of posts : 29
Registration date : 14/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by Cikgu X on Sun Feb 07, 2010 9:42 am

bagus mesej ckgu kimi ni... tq

_________________mbf...
avatar
Cikgu X
Special Rank

Number of posts : 3202
Registration date : 12/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by cg kimi on Sun Feb 07, 2010 12:47 pm

perangai budak2 gini ler yang paling saya takut untuk lihat.... saya tak kisah murid saya dikatakan bodoh waktu zaman rendahnya... sy suka murid yang dikatakan bodoh mempunyai pekerti yang baik... dan saya lebih suka murid yang pandai mempunya pekerti yang baik....
dan saya amat takut murid yang dikatakan pandai mempunyai sikap yang tidak baik..... kerana ini adalah penentu kegagalannya masa depan... kebahagian dan kejayaan dipandu oleh bila dan bagaimana kematangannya bermula.....
murid yang terlalu matang di usia yang muda kebarangkaliannya amat sukar untuk berjaya di masa depan....... sebaliknya murid yang kematangan sama dengan usianya kebarangkaliannya untuk berjaya amat luas.... kalau kita rasa kita murid tahun 5, gunakan peluang ini sebaik-2nya macm kanak2 yang lain... jangan anggap kita sudah pandai berfkir.. jangan anggap kita sudah matang.... sikap ini banyak memberi keburukan kelak...
selaku ibubapa pada anak2 jangan terlalu excited untuk lihat anak kita perfect setiap sudut...... ajarlah anak2 sejajar dengan usianya dan kebolehan..... kiranya anak kita mempunyai kepintaran syukur lah pada ALLAH.... kepintaran itu bukannya kematangan...... wallahualam

cg kimi
MBF Junior Member
MBF Junior Member

Number of posts : 29
Registration date : 14/06/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by CaDy DaViD on Mon Feb 08, 2010 3:48 pm

Sya seorang pelajar! Sya faham tugas cikgu sekalian... adalah sangat benar jika seorang cikgu berbuat demikian.. A teacher leads a students towards the light.. thats wat i think.. and sucess is actually comes from the heart of a student.. Congrats teachers!! Ya ALL are the best! [code][quote] cheers lol!
avatar
CaDy DaViD
MBF New Member
MBF New Member

Number of posts : 4
Age : 23
Location : Penampang
Registration date : 28/01/2010

View user profile http://www.facebook.com

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by Cikgu X on Mon Feb 08, 2010 11:01 pm

bagus adik cady ni... pelajar spt adik cady inilah yg patut dicontohi... harap adik sukses..

_________________mbf...
avatar
Cikgu X
Special Rank

Number of posts : 3202
Registration date : 12/11/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: cukgu terlalu memaksa belajar

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum